World of Warcraft
Dragonflight
Patch 10.2.5

Boss-Kämpfe im LFR-Schwierigkeitsgrad werden schwerer

Geschrieben von Telias am 12.08.2017 um 18:20

Wer des Öfteren im LFR-Schwierigkeitsgrad Boss-Kämpfe bestreitet, wird bei der Begegnung mit Kil'jaeden gemerkt haben, dass der Kampf viel schwieriger ist. Diesen Kampf hat Blizzard bewusst schwerer gemacht und begründet dies nun wie folgt.

Bisher war es so, dass im LFR-Schwierigkeitsgrad viele Boss-Mechaniken gefehlt haben. Das Ziel war es jedoch, dass 1-2 wichtige Mechaniken je Boss-Kampf zum Einsatz kommen. Nur waren diese Mechaniken so schwach, dass Spieler in der Raid-Gruppe nicht wirklich darauf reagieren mussten. In Zukunft soll dies anders werden. Kämpfe im LFR-Schwierigkeitsgrad werden anspruchsvoller. Einfach nur herumstehen und Schaden austeilen wird also schon in Antorus nicht mehr möglich sein, so wie dies bei Kil'jaeden schon nicht mehr der Fall ist. Auch LFR-Spieler werden sich also entsprechend vorbereiten müssen.

Grabmal des Sargeras

Hey all,

Some quick philosophy points on Raid Finder in general.

As mentioned in the last developer Q&A, our philosophy toward Raid Finder in Legion has been to reduce the overall number of mechanics, but keep one or two important ones that players will need to react to in order to succeed. We believe this is preferable to having many mechanics visually present in Raid Finder, but not actually requiring players to react to them. By limiting the number of visual mechanics, but making sure the ones that remain are important, we believe that the Raid Finder experience will feel more in-line with that of higher difficulties.

While we've used the phrase "tourist mode" to describe Raid Finder in previous expansions, that is no longer indicative of our design philosophy. We want to make sure Raid Finder players are still getting an engaging gameplay experience (even if it is overall less intense than in higher difficulties).

It's good to note here, that with Kil'jaeden, we do believe that the experience should be an engaging and dramatic fight at the end of Tomb of Sargeras regardless of difficulty.

you can squirt the cat with the water bottle all day, but this can't just wont' learn, so what's the point? A lot of LFR players aren't there to learn. They don't care to learn. so why try to force them. Normal mode is more for learning than LFR.

Quelle: World of Warcraft Seite


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