Patch 5.3 und PvP Changes

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jessi
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Patch 5.3 und PvP Changes

Beitrag von jessi »

Wie es der Titel schon besagt, wird sich mit dem nächsten Patch einiges ändern.
Orginal Posts :
**Base Resilience will be set to 65% for all characters level 85 and higher
**Resilience will be removed from nearly all PvP gear
**Players will still be able to use Resilience gems and enchants
**PvP power will remain exclusively on PvP gear
**PvP set bonuses that currently provide Resilience will now provide PvP Power
Healers and hybrid-casters will benefit to a greater degree from PvP Power, and **Battle Fatigue will increase to make PvP gear superior for healers.
Conquest gear will be increased to item level 496 (up from 493).
Elite gear will be decreased to item level 496. This gear will essentially become a prestige upgrade.

**The Big Change: We will be adding an item level ceiling to all gear in unrated Battlegrounds, Rated Battlegrounds and Arenas

**All gear with item levels higher than 496 will be scaled down to 496 (Conquest gear item level). This includes even Conquest items that exceed the ilevel ceiling, such as weapons.


PvE vs PVP

Die Änderungen treffen direkt auf die Items, welche im Pve gefarmt werden und so für manchen Arena WIN oder BG WIN gesorgt haben. Da diese nun skaliert werden und keine PvP Power besitzen sind diese nur sehr schlecht einsetzbar.

PvP Resilience

Wird es mit Patch 5.3 nicht mehr geben. Jeder Spieler über 85 bekommt einen Basis Wert von 65%. Somit erhält man ca den Abhärtungswert, welchen man auch mit vollem PvP Gear erreicht hätte. Abhärtung kann noch gesockelt werden !!

"OLD-PvP Abhärtung"
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