WoWNewsarchivOktober 2011Tanks mit Patch 4.3

Tanks mit Patch 4.3


Geschrieben von jessi am 29.10.2011 um 16:25

Das Entwicklungsteam um World of Warcraft ist ständig bemüht, Spielmechaniken zu verbessern. Im Moment sind ihnen besonders zwei Klassen ins Auge gestochen: Tank-Druide und Tank-Todesritter. Keine dieser beiden Klassen verfügt über ein Schild ( wie z.b. Krieger oder Paladin ) und auch die "Art und Weise" wie diese Klassen Schadenreduzieren ist anders. Das Hauptproblem vieler Spieler liegt nun darin , das sie sogenannte "Highhits" von Bossen voll kassieren müssen und nichts davon reduziert wird ( ohne Verwendung ihrer Cooldown's ). Es ist nun im PTR-Forum eine Diskussion darüber entbrannt, welche wir euch nicht vorenthalten möchten.

 

Community-Manager :

We haven’t yet completed our tank balancing for 4.3 and, indeed, want to see more guild attempts on the PTR to check those results against our internal testing. We agree that DK (and possibly druid) tanks might not have the survivability against damage spikes that the block tanks have, and that is something we are taking a look at. We also agree that this is generally only a problem against very cutting-edge content, where a boss might kill a tank within very few hits if he or she doesn’t receive adequate heals.

I don't necessarily agree with most of the logic expressed on the topic from other players, but it seems that our ability to take spike dmg is the main concern with the class. As far as addressing these issues pertaining to 'EH' and such, all they really need to do is buff Blood Pres armor coefficient back to what it was (or atleast more than it is now). Adding more hp is just going to effect the entire synergy of the class (DS, DP, RT, WotN, etc) and possibly cause balacning issues, where as changing the armor effects less areas, but accomplishes the same thing (consistent reduced melee dmg intake).

Datenschutz / Impressum