WoW: Klassenguides für den Hexenmeister in The War Within
Allgemeines zum Klassenguide für den Hexenmeister
Dieser Hexenmeister-Guide ist für Anfänger und fortgeschrittene Spieler dieser WoW-Klasse gedacht. Zunächst listen wir in unserem Klassenguide für The War Within alle spielbaren Volks- und Klassenkombinationen auf. Im Anfänger-Guide sind grundlegende Infos wie Eigenschaften und die Spielweise des Hexenmeisters zu finden. Deutlich umfangreicher sind unsere Klassenguides für alle drei Spezialisierungen des Hexenmeisters. Dort gibt es Infos zu allen Talenten, Ehrentalenten und Set-Boni. Unsere Guides beinhalten gängige Skillungen für Level 80. Bei der Rotation erfahrt ihr, welche Fähigkeiten die höchste Priorität haben und wann sie eingesetzt werden. Zu guter Letzt gibt es noch Infos zur Werteverteilung und eine Übersicht der besten Items (BiS) mit Angabe zur Herkunft. Weitere Klassenguides zu World of Warcraft sind im Menü weiter oben verlinkt.
In The War Within wurde das Talentsystem durch mehrere neue Heldentalente erweitert, die in zwei Spezialisierungen unterteilt sind. Beim Leveln dieser Erweiterung für World of Warcraft erreichen wir Stufe 80.
Zurück zur ÜbersichtKlassenänderungen in The War Within
In The War Within wurden sämtliche Klassen und Spezialisierungen angepasst. Das Highlight in dieser Erweiterung sind die Heldentalente. Bei jeder Spezialisierung können wir uns nun für einen von zwei neuen Heldentalentbäumen entscheiden. Nachfolgend sind alle Klassenänderungen dieser Klasse im Überblick.
- Warlock
- Many talents have moved locations or have had their pathing updated.
- New Talent: Pact of Gluttony – Healthstones you conjure for yourself are now Demonic Healthstones and can be used multiple times in combat. Demonic Healthstones cannot be traded.
- New Talent: Swift Artifice – Reduces the cast time of Soulstone and Create Healthstone by 50%.
- New Talent: Demonic Tactics – Increases melee and spell critical strike chance for you and your summoned demon by 2%.
- Fel Pact has been redesigned – Fel Domination cooldown is reduced by 60 seconds and is now a 1-point talent (was 2).
- Fiendish Stride has been redesigned – Reduces the damage dealt by Burning Rush by 10%. Burning Rush increases your movement speed by an additional 20%. Now a 1-point talent (was 2).
- Soul Leech is no longer baseline and has been added to the Warlock tree.
- Mortal Coil projectile has been updated with a new visual effect.
- Soul Conduit now a 1-point talent.
- The following talents have been removed:
- Grimoire of Synergy
- Inquisitor’s Gaze
- Summon Soulkeeper
- Profane Bargain
- Affliction
- New Talent: Cunning Cruelty – Malefic Rapture has a chance to trigger a Shadow Bolt Volley, dealing damage to 5 enemies within 10 yards of your current target.
- New Talent: Summoner’s Embrace – Increases the damage dealt by your spells and your demon by 3%.
- New Talent: Death’s Embrace – Increases Drain Life healing by 30% while your health is at or below 35% health. Damage done by your Agony, Corruption, Unstable Affliction, and Malefic Rapture is increased by 5% when your target is at or below 20% health.
- New Talent: Relinquished – Agony has 1.25 times the normal chance to generate a Soul Shard.
- New Talent: Improved Shadow Bolt – The cast time of Shadow Bolt is reduced by 15% and Shadow Bolt deals 20% increased damage.
- New Talent: Volatile Agony – Refreshing Agony with less than 10 seconds remaining deals Shadow damage to its target and enemies within 10 yards.
- New Talent: Summoner’s Embrace – Increases the damage dealt or life drained by your Shadow spells and your demon by 3%.
- New Talent: Malediction – The periodic critical strike chance of Agony, Corruption, and Unstable Affliction is increased by 10%.
- New Talent: Contagion – Critical Strike damage dealt by Agony, Corruption, and Unstable Affliction is increased by 20%.
- New Talent: Cull the Weak – Malefic Rapture damage is increased by 8% for each enemy it hits, up to 5 enemies.
- New Talent: Empowered Unstable Affliction – Reduces the cast time of Unstable Affliction by 10/20% and damage dealt by Unstable Affliction has a 5/10% chance to generate a Soul Shard.
- New Talent: Oblivion – Unleash wicked magic upon your target’s soul, dealing Shadow damage over 3 seconds. Deals 10% increased damage, up to 30%, per damage over time effect you have active on the target. Costs 2 Soul Shards. 45 second cooldown.
- New Talent: Improved Haunt – Increases the damage of Haunt by 35% and reduces its cast time by 25%. Haunt now applies Shadow Embrace.
- New Talent: Malign Omen – Casting Soul Rot grants 3 applications of Malign Omen. Your next Malefic Rapture deals 20% increased damage and extends the duration of your damage over time effects and Haunt by 2 seconds.
- New Talent: Malefic Touch – Malefic Rapture deals an additional Shadowflame damage to each target it affects.
- New Talent: Infirmity – The stack count of Agony is increased by 4 when applied by Vile Taint. Enemies damaged by Phantom Singularity take 10% increased damage from you for its duration.
- New Talent: Improved Malefic Rapture – Reduces the cast time of Malefic Rapture by 10/20% and increases its damage by 5/10%.
- New Talent: Ravenous Afflictions – Critical strikes from your Agony, Corruption, and Unstable Affliction have a chance to grant Nightfall.
- New Talent: Perpetual Unstability – The cast time of Unstable Affliction is reduced by 20%. Refreshing Unstable Affliction with 8 or less seconds remaining deals Shadow damage to its target.
- Siphon Life has been redesigned – Corruption deals 20% increased damage and heals you for 5% of the damage dealt.
- Kindled Malice has been redesigned – Malefic Rapture damage increased by 4/8%. Corruption damage increased by 10/20%.
- Malevolent Visionary has been redesigned – Increases the damage of your Darkglare by 70%. When Darkglare extends damage over time effects it also sears the target for Shadow damage.
- Shadow Embrace has been redesigned – Shadow Bolt/Drain Soul apply Shadow Embrace, increasing your damage dealt to the target by 4%/2% for 16 seconds. Stacks up to 2/4 times.
- Malefic Rapture is now baseline and has been removed from the Affliction tree.
- Malefic Rapture now deals Shadowflame damage.
- Relinquished now causes Agony to have 1.10 times the chance to generate a Soul Shard (was 1.25).
- Volatile Agony now deals reduced damage beyond 8 targets.
- Haunt damage increased by 230%. This change does not affect PvP.
- The following talents are now 1 point:
- Xavius’ Gambit
- Focused Malignancy
- Withering Bolt
- Improved Malefic Rapture
- The following talents are now 2 points:
- Withering Bolt
- The following talents have been removed:
- Pandemic Invocation
- Sow the Seeds
- Soul Swap
- Doom Blossom
- Dread Touch
- Soul Flame
- Agonizing Corruption
- Seized Vitality
- Soul-Eater’s Gluttony
- Grand Warlock’s Design
- Grim Reach
- Haunted Soul
- Inevitable Demise
- Empowered Unstable Affliction
- Demonology
- New Talent: Shadowcaster – Increases the damage of Hand of Gul’dan by 20% and Demonbolt by 10%.
- New Talent: Pact of the Ered’ruin – When Doom expires, you have a chance to summon a Doomguard that casts 5 Doom Bolts before departing. Each Doom Bolt deals Shadow damage.
- New Talent: Mark of Shatug – Your Summon Vilefiend becomes Summon Gloomhound and learns the following ability: Gloom Slash – Tooth and claw are drenched in malignant shadow magic, causing the Gloomhound’s melee attacks to deal Shadow damage over 6 seconds. If this effect is reapplied, any remaining damage will be added to the new Gloom Slash.
- New Talent: Flametouched – Increases the attack speed of your Dreadstalkers by 20% and their critical strike chance by 15%.
- New Talent: Rune of Shadows – Increases all damage done by your pet by 4%. Reduces the cast time of Shadow Bolt by 25% and increases its damage by 40%.
- New Talent: Demonic Brutality – Critical strikes from your spells and your demons deal 4% increased damage.
- New Talent: Fiendish Prowess – Increases the attack speed of your primary demon by 25%.
- New Talent: Improved Demonic Tactics – Increases your primary Felguard’s critical strike chance equal to 30% of your critical strike chance.
- New Talent: Mark of F’harg – Your Summon Vilefiend becomes Summon Charhound and learns the following ability: Infernal Presence – Cloaked in the ever-burning flames of the abyss, dealing Fire damage to enemies within 10 yards every 1 second.
- New Talent: Shadowtouched – Wicked Maw causes the target to take 20% additional Shadow damage from your demons.
- New Talent: Foul Mouth – Increases Vilefiend damage by 20% and your Vilefiend’s Bile Spit now applies Wicked Maw.
- New Talent: The Houndmaster’s Gambit – Your Dreadstalkers deal 50% increased damage while your Vilefiend is active.
- New Talent: Blood Invocation – The cooldown of Power Siphon is reduced by 5 seconds and Power Siphon increases the damage of Demonbolt by an additional 20%.
- New Talent: Fiendish Oblation – Damage dealt by Grimoire: Felguard is increased by an additional 10% and you gain a Demonic Core when Grimoire: Felguard ends.
- New Talent: Doom Eternal – Demonic Cores reduce the duration of Doom by an additional 2 seconds and when Doom is removed its cooldown is reset.
- New Talent: Impending Doom – Increases the damage of Doom by 20% and Doom generates 1 Soul Shard upon expiration.
- Doom has been redesigned – Inflicts impending doom upon the target, dealing Shadow damage and an additional Shadow damage to enemies within 10 yards after 20 seconds. Consuming a Demonic Core reduces the duration of Doom by 3 seconds. 30 seconds cooldown.
- Doom damage reduced by 50%.
- Fel Invocation has been redesigned – Soul Strike deals 20% increased damage and generates a Soul Shard.
- You now have a 35% chance (was 100% chance) to generate a Demonic Core from your summoned Dreadstalkers when they fade.
- The cooldown of Summon Vilefiend has been reduced to 30 seconds (was 45 seconds).
- The cooldown of Summon Demonic Tyrant has been reduced to 1 minute (was 1 minute and 30 seconds).
- Houndmaster’s Stratagem has been renamed to Wicked Maw and its icon has been updated.
- Dread Calling and Grimoire: Felguard icons have been updated.
- The following talents are now 1 point:
- Imp Gang Boss
- Umbral Blaze
- Pact of the Imp Mother
- Dread Calling
- Demonic Brutality
- Flametouched
- The following talents have been removed:
- Demonic Knowledge
- Nether Portal
- Ner’zhul’s Volition
- Gul’dan’s Ambition
- Stolen Power
- Heavy-Handed
- Fiendish Prowess
- Shadow’s Bite
- Infernal Command
- Fel and Steel
- Shadowcaster
- Malefic Impact
- Cavitation
- Grand Warlock’s Design
- Destruction
- New Talent: Devastation – Increases the Critical Strike chance of your Destruction spells by 5%.
- New Talent: Emberstorm – Increases the damage done by your Fire spells by 2/4% and reduces the cast time of your Incinerate spell by 10/20%.
- New Talent: Decimating Bolt – Hurl bolts of decimating magic at your target, dealing Shadow damage and increase the damage of your next 3 Incinerates by 40%. Decimating Bolt’s damage, and the bonus to Incinerate both increase as your target’s health decreases.
- New Talent: Summoner’s Embrace – Increases the damage dealt by your spells and your demon by 3%.
- New Talent: Indiscriminate Flames – Backdraft increases the damage of your next Chaos Bolt by 5% or increases the critical strike chance of your next Incinerate or Soul Fire by 35%.
- New Talent: Blistering Atrophy – Increases the damage of Shadowburn by 20%. Shadowburn always critically strikes a target that is at or below 30% health.
- New Talent: Fiendish Cruelty – When Shadowburn fails to kill a target that is at or below 30% health, its cooldown is reduced by 5 seconds.
- New Talent: Demonfire Mastery – Increases the damage of Channel Demonfire by 30% and it deals damage 35% faster.
- New Talent: Improved Chaos Bolt – Increases the damage of Chaos Bolt by 10% and reduces its cast time by 0.5 seconds.
- New Talent: Avatar of Destruction – Consuming Ritual of Ruin summons an Overfiend for 8 seconds. Overfiend generates 1 Soul Shard Fragment every 0.5 seconds and casts Chaos Bolt at its summoner’s target, dealing Chaos damage.
- New Talent: Dimension Ripper – Incinerate has a chance to recharge Dimensional Rift.
- New Talent: Flame Rift – Dimensional Rift can now summon a powerful Flame Rift.
- New Talent: Lessons of Space-Time – While you have a Dimensional Rift open, all of your damage is increased by 5%.
- New Talent: Unstable Rifts – Bolts from Dimensional Rift deal 25% of the damage dealt to nearby enemies.
- Ruin has been redesigned – Increases the Critical Strike damage of your Destruction spells by 5/10%.
- Inferno has been redesigned – Rain of Fire damage is increased by 20% and its Soul Shard cost is reduced by 1.
- Decimation has been redesigned – Your Incinerate and Conflagrate casts on targets that have 35% or less health reduces the cooldown of Soulfire by 5 seconds and reduce its cast time by 40% for 10 seconds.
- Chaos Incarnate has been redesigned – Chaos Bolt, Rain of Fire, and Shadowburn always gain 70% of the maximum benefit from your Mastery: Chaotic Energies.
- Decimation has been redesigned – Your critical strikes have a chance to reset the cooldown of Soul Fire and reduce the cast time of your next Soul Fire by 80%.
- Scalding Flames has been redesigned – Increases the damage of Immolate by 25% and its duration by 3 seconds.
- Chaos Bolt has been removed from the Destruction specialization tree and is now baseline.
- The cooldown of Summon Infernal is now 2 minutes (was 3 minutes).
- Chaos Bolts cast by Overfiend no longer gains modifiers active on its summoner.
- The tooltip of Summon Overfiend has been updated – Generates 1 Soul Shard Fragment every 0.5 seconds and casts Chaos Bolt at 80% effectiveness at its summoner’s target.
- The visual for casting Dimensional Rift has been updated.
- The following talents are now 1 point:
- Burn to Ashes
- Master Ritualist
- Power Overwhelming
- Infernal Brand
- Crashing Chaos
- Ashen Remains
- Eradication
- Conflagration of Chaos
- Ruin
- Scalding Flames
- Fire and Brimstone
- Rolling Havoc
- Raging Demonfire
- Flashpoint
- Emberstorms
- The following talents have been removed:
- Avatar of Destruction
- Chaosbringer
- Pandemonium
- Cry Havoc
- Improved Immolate
- Decimating Bolt
- Grand Warlock’s Design
- Flame Rift
- Lessons of Space-Time
- Unstable Rifts
Verfügbare Völker für den Hexenmeister
Bei diesen Völkern steht der Hexenmeister in The War Within als spielbare Klasse zur Wahl.
Icon | Volk | Fraktion | Verfügbar |
---|---|---|---|
Mechagnome | Allianz | ✓ | |
Kul Tiraner | Allianz | ||
Dunkeleisenzwerge | Allianz | ✓ | |
Leerenelfen | Allianz | ✓ | |
Lichtgeschmiedete Draenei | Allianz | ||
Draenei | Allianz | ||
Gnome | Allianz | ✓ | |
Menschen | Allianz | ✓ | |
Nachtelfen | Allianz | ||
Pandaren | Allianz | ||
Worgen | Allianz | ✓ | |
Zwerge | Allianz | ✓ | |
Vulpera | Horde | ✓ | |
Orcs der Mag'har | Horde | ||
Hochbergtauren | Horde | ||
Nachtgeborenen | Horde | ✓ | |
Zandalaritrolle | Horde | ||
Blutelfen | Horde | ✓ | |
Goblins | Horde | ✓ | |
Orcs | Horde | ✓ | |
Pandaren | Horde | ||
Tauren | Horde | ||
Trolle | Horde | ✓ | |
Untote | Horde | ✓ |
Grundlagen / Anfänger-Guide
Nachfolgend gibt es Grundlagenwissen zu dieser Klasse. Detaillierte Anfängerguides, bei denen wir auch mehr auf die Fähigkeiten eingehen, sind in unseren Klassenguides zu den einzelnen Spezialisierungen zu finden.
Anzeige
Der Hexenmeister verfügt über zwei Anzeigebalken, die Gesundheit und Mana darstellen. Diese Balken, die ihr neben eurem Charakter seht, solltet ihr immer im Auge behalten. Die Gesundheitsanzeige (grüner Balken) zeigt euch stets, wie weit ihr noch vom "Tod" entfernt seid. Die Manaanzeige (blauer Balken) zeigt euch, über wie viel "Zauberkraft" ihr verfügt und somit, wie viele Zauber ihr noch wirken könnt.
Spielmöglichkeit
Fernkampf
Rüstungsarten
Stoff
Begleiter
Hexenmeister sind in der Lage, durch den Einsatz ihrer dunklen Magie Begleiter zu beschwören, die an ihrer Seite kämpfen.
Fernkampfschaden
Die Schadenszauber, über die Hexer verfügen, unterscheiden sich grundlegend. Der Hexenmeister hat die Möglichkeit, seinen Gegnern über Zeit Schaden zuzufügen ("DoTs") oder ihnen schweren direkten Schaden zuzufügen.
Seelensplitter
Hexer sind die einzigen Klassen in World of Warcraft, die in der Lage sind, die Energie eines Gegners abzuziehen und sie in einen Splitter zu bündeln. Mit Hilfe dieses Splitters verstärken sie ihre Angriffe.
Zurück zur ÜbersichtHexenmeister-Spezialisierungen
Viele Spieler fragen sich, für welche Spezialisierung des Hexenmeisters sie sich entscheiden sollen. Jeder sollte sich für die Spielweise entscheiden, die ihm am meisten zusagt. Beim Hexenmeister gibt es drei verschiedene Spezialisierungen. Bei allen drei Spezialisierungen teilt er im Fernkampf Schaden (DPS) aus. Der Unterschied liegt darin, wie er kämpft. Die besten Skillungen aller Spezialisierungen findet ihr in unseren Klassenguides.
Gebrechen-Hexenmeister Guide
Der Gebrechen-Hexer teilt überwiegend Schaden über Zeit aus. Er hat mehrere DoTs im Einsatz, die jedoch unterschiedlich funktionieren. Die richtige Reihenfolge ist für hohen Schaden, gute Heilung und geringen Ressourcenverbrauch wichtig.
Weiter zum Gebrechen Hexer Guide für The War Within.
Dämonologie-Hexenmeister Guide
Beim Dämonologie-Hexer dreht sich alles um Begleiter. Er hat zwar auch selbst Angriffszauber, den meisten Schaden erzielt er jedoch zusammen mit mehreren herbeigerufenen Dämonen. Die meisten Begleiter benötigen Seelensplitter zum Beschwören und verschwinden nach kurzer Zeit wieder. Alle anderen Fähigkeiten benötigen wiederum Mana. Er muss also selbst Schaden austeilen, seine Dämonen befehligen und gleichzeitig dafür sorgen, dass er stets genug Ressourcen hat.
Weiter zum Dämonologie Hexer Guide für The War Within.
Zerstörungs-Hexenmeister Guide
Der Zerstörungs-Hexer setzt in seinem Kampf starke Zauberfähigkeiten ein. Diese sind zum Teil voneinander abhängig und sollten in einer bestimmten Reihenfolge eingesetzt werden. Der Seelensplitter-Verbrauch ist sehr hoch, weshalb auch ein gutes Ressourcenmanagement wichtig ist.
Weiter zum Zerstörungs Hexer für Battle for Azeroth.
Zurück zur ÜbersichtHexenmeister-Talente
Viele Hexenmeister-Talente wurden in The War Within angepasst und ein neuer Talentbaum mit Heldentalenten wurde hinzugefügt. Da es keinen einheitlichen Talentbaum gibt, haben wir bei jedem Klassenguide einen eigenen Talentbaum erstellt. Dort stellen wir auch für jede Spezialisierung eine gängige Skillung vor. Einen Talentrechner bzw. Talentplaner gibt es bei den großen Datenbanken Wowhead und MMO Champion.
Talentwechsel
Ein Talentwechsel ist kostenlos, kann aber nur in sicheren Gebieten durchgeführt werden. Als sicher gilt ein Ort, an dem der Erholungsbonus aktiv wird. Wer außerhalb von sicheren Gebieten einen Talentwechsel durchführen möchte, benötigt eines dieser Inschriftenkunde-Leerbücher: Kodex des ausgeglichenen Gemüts, Foliant des ausgeglichenen Gemüts
Zurück zur ÜbersichtHexenmeister-Questreihe
In der WoW-Erweiterung Mists of Pandaria gibt es eine Hexenmeister-Questreihe. Während der Questreihe wird der Schwarze Tempel über das Szenario 'Jagd auf die Schwarze Ernte' betreten. Nach einigen weiteren Quests ist diese Questreihe abgeschlossen, und man bekommt die passive Fähigkeit Kodex von Xerrath. Dadurch werden Feuerzauber durch Teufelsmagie erfüllt, sodass man anschließend grünes Feuer sieht.
Weitere Details zur kompletten Hexenmeister Questreihe gibt es in unserem Guide zu Akamas Vertrauen, der dazugehörigen Fraktion.
Zurück zur ÜbersichtHexenmeister-Addons
Folgende Addons für The War Within empfehlen wir für den Hexenmeister.
Leatrix Latency Fix Um gut spielen zu können, benötigt man einen vernünftigen Ping. Dafür solltet ihr Leatrix Latency Fix verwenden. |
Deadly Bossmodes Informiert euch mit Deadly Bossmodes in Instanzen sowie Raids, welche Fähigkeiten die Gegner einsetzen und worauf ihr achten müsst. |
Recount & Skada Damage Meter Recount bzw. Skada listen euch Schaden, Heilung, Tode usw. auf. Diese Addons funktionieren auch außerhalb eines Raids und können euch gute Informationen, z.B. während des Questens, liefern. |
WeakAuras 2 Ein Pflichtaddon für alle Raider in World of Warcraft. Durch WeakAuras 2 ist es möglich, bestimmte Boss-Fähigkeiten oder Trinket-Proccs anzeigen zu lassen. |
AffliLockDoTTimer Mit AffliLockDoTTimer verliert ihr nicht den Überblick und seht, wann ihr was nachsetzen müsst. |
Warlock Reminder Durch den Einsatz von Warlock Reminder vergesst ihr nicht mehr eure Buffs. |
Aff-Dots Aff-Dots zeigt euch den besten Zeitpunkt zum Setzen und Erneuern eurer DoTs an. Es informiert euch über einen Damage-Gewinn oder -Verlust beim Neusetzen. |
Hexenmeister-Macros
Makro | Code |
---|---|
Fokus Target Nehmt euch ein Ziel oder einen Spieler in den Fokus, vorzugsweise den Tank. |
/Fokus |
Use Macro Nutzt zuerst euer Trinket und anschließend einen Zauber, den ihr verstärken möchtet. |
/use <name oder slot> /cast Spellname |
Say Macro Durch ein Say-Makro könnt ihr eurer Gruppe mitteilen, wann ihr zum Beispiel einen Gesundheitsbrunnen stellt. |
/raid Brunnen steht! |
Maximale Distanz Ein sehr wichtiges Makro, das jeder Spieler verwenden sollte, um den Abstand der Kamera zu erhöhen und somit einen besseren Spielüberblick zu bekommen. |
/console cameradistancemaxfactor 40 |
Use Trinket +Cast Aktiviert euer Trinket (dieses sollte auf Slot 13 liegen) und anschließend zaubert ihr einen Schattenblitz. |
/use 13 /cast Shadowbolt |
Rettungsmakro Da ihr durch Soulburn Schaden erleidet, nutzt dieses Makro direkt danach den Gesundheitsstein. |
/cast[combat] Soulburn /use Healthstone |
Verwüsten Castet durch "mouseover" auf das nächste Ziel in eurer Nähe. |
/cast [@mouseover] Verwüstung |
Dispell Macro Je nachdem welches Pet ihr gerade neben euch habt, könnt ihr unterschiedliche Arten von Dispell nutzen. |
#*Fellhunter* /cast [@focus,exists][@target] Devour Magic #*Imp* /cast [@focus,exists][@target] Singe Magic #*Observer* /cast [@focus,exists][@target] Clone Magic |
Interrupt Makro Unterbrecht ein Ziel mit Hilfe eures "Teufelsjägers". |
/cast [@focus,exists][@target] Spell Lock |