World of Warcraft
The War Within
Patch 11.1
WoWGuidesKlassenRufer

WoW: Klassenguides für den Rufer in The War Within

Geschrieben von Telias am 24.07.2024 um 12:01

Allgemeines zum Klassenguide für den Rufer

Der Rufer (engl. Evoker) wurde mit der Erweiterung Dragonflight hinzugefügt. Es handelt sich um eine Heldenklasse. Der Rufer steht nur den Dracthyr als spielbare Klasse zur Verfügung. Die Volks-Klassen-Kombination für Horde und Allianz bietet verschiedene Flugfähigkeiten und die Formwandlung als Volksboni.

Dieser Rufer-Guide ist für Anfänger und fortgeschrittene Spieler dieser Klasse in World of Warcraft gedacht. Der Klassenguide für The War Within beginnt mit grundlegenden Infos wie den Eigenschaften und der Spielweise des Rufers. Deutlich umfangreicher sind unsere Klassenguides für beide Spezialisierungen des Rufers. Dort gibt es weitere Infos zu allen Fähigkeiten, Talenten und Ehrentalenten. Unsere Guides beinhalten gängige Skillungen für Level 80. Bei der Rotation erfahrt ihr, welche Fähigkeiten die höchste Priorität haben und wann sie eingesetzt werden. Zu guter Letzt gibt es noch Infos zur Werteverteilung und eine Übersicht der besten Items (BiS) mit Angabe zur Herkunft. Weitere Klassenguides zu World of Warcraft sind im Menü weiter oben verlinkt.

Nach der Erstellung dieser Klasse landen wir auf der Verbotenen Insel, dem Startgebiet des Rufers. Dort müssen wir erst 30 Quests erledigen, bevor wir das Gebiet verlassen. Dabei werden mehrere Fähigkeiten dieser Klasse und nützliche Items freigeschaltet.

Dracthyr: Volk in World of Warcraft - Dragonflight
Zurück zur Übersicht

Trailer

Dieser Trailer wurde während der zweiten Phase des Pre-Patch veröffentlicht. An diesem Tag wurde diese neue Klassen-Volkskombination freigeschaltet.

Zurück zur Übersicht

Klassenänderungen in The War Within

In The War Within wurden sämtliche Klassen und Spezialisierungen angepasst. Das Highlight in dieser Erweiterung sind die Heldentalente. Bei jeder Spezialisierung können wir uns nun für einen von zwei neuen Heldentalentbäumen entscheiden. Nachfolgend sind alle Klassenänderungen dieser Klasse im Überblick.

  • Evoker
    • Many talents have moved locations or have had their pathing updated.
    • Evokers now start at level 10 (was level 58).
    • Evokers now unlock the talent pane immediately after choosing a specialization in the Forbidden Reach, and they no longer learn “temporary” talents as they complete the Forbidden Reach experience.
    • Several base spells that were previously learned at level 58 are now learned at level 10.
    • Mass Return is now learned at level 38.
    • Fury of the Aspects is now learned at level 48.
    • Overawe has been redesigned – Now grants 30 seconds of cooldown reduction (was cooldown reduction per Enrage dispelled).
    • Time Spiral is now a choice node with Spatial Paradox for all 3 Evoker specializations, available in the class tree.
    • Spatial Paradox cooldown increased to 3 minutes (was 2 minutes).
    • Lifecinders now upgrades Renewing Blaze to allow 1 friendly target. If no target is selected, it will find a nearby injured ally.
    • Renewing Blaze has swapped places with Source of Magic.
    • Panacea now also heals the caster when Verdant Embrace is cast. Healing reduced by 50%.
    • Panacea is now considered a Green spell, and is improved by Lush Growth.
    • Oppressing Roar cone increased to 60 degrees (was 45 degrees).
      • Developer note: Oppressing Roar with Overawe was too good specifically in Mythic+ dungeons with the Raging affix, but not really anywhere else. So, we’re reducing its effectiveness in that scenario but making it more generically useful as a talent. We’re also increasing Oppressing Roar’s cone radius since it can be difficult to aim it without a preview cone like Fire Breath or Dream Breath have.
    • Landslide now roots targets for 15 seconds (was 30 seconds).
    • Augmentation
      • Developer’s note: We’re making several adjustments to the Augmentation spec tree to create more build choices. We would like Prescience to be more easily available since it’s important for Ebon Might targeting, so it’s been moved up in the tree. We’re also rehabilitating Motes of Possibility and making large adjustments to the capstones and their pathing. Each capstone now has a synergistic node above it and has a more distinct theme. Please note that there are still tuning changes pending, and implementation is not complete on some of the newer talents.
      • New Talent: Arcane Reach – The range of your helpful magics is increased by 5 yards.
      • New Passive: Sense Power – While enabled, allies with their major cooldown active will be highlighted in the game field and will display a buff icon on party and raid frames. Learned automatically and can be toggled on/off.
      • New Talent: Rumbling Earth – Upheaval causes an aftershock at its location, dealing 50% of its damage 2 additional times.
      • New Talent: Molten Embers – Fire Breath causes enemies to take 20% more damage from your Black spells.
      • New Talent: Imminent Destruction – Breath of Eons reduces the Essence cost of Eruption by 1 and increases its damage by 10% for 15 seconds after you land.
      • Prescience has been updated – When cast without a friendly target, the smart-targeting will now prefer damage role players who have their major cooldowns active.
      • Motes of Possibility now give a random Augmentation Evoker buff (was reduces the cooldown of your major ability by 10 seconds). In addition, the motes will spawn closer to the caster, and they will also slowly float towards the nearest ally.
      • Echoing Strike now also increase Azure Strike damage by 15%.
      • Reactive Hide increases damage of Blistering Scales by 15% per stack (was 10%).
      • Overlord now guarantees Motes of Possibilities will spawn from the Eruptions it casts.
      • Seismic Slam is now a 1-point talent. The stun duration remains at 4 seconds.
      • Geomancy has been removed.
    • Devastation
      • New Talent: Scorching Embers – Enemies take 20% increased damage from your Red spells while affected by Fire Breath.
      • Snapfire has been slightly redesigned – Now grants a free cast of Firestorm that does not trigger the cooldown. It now also triggers from Pyre instead of Living Flame.
        • Developer’s note: The free cast of Firestorm that does not trigger the cooldown is so the Snapfire proc will be full value even if Firestorm wasn’t on cooldown.
      • Feed the Flames has been redesigned – Now causes enemies to take 20% more damage from Pyre and Disintegrate if they are inside your Firestorm.
      • Feed the Flames once again triggers a Firestorm after casting 10 Pyres.
      • Fire Breath threat generated reduced by 50%.
      • Pyre threat generated reduced by 30%.
        • Developer’s note: Devastation Evoker can generate very high threat at the start of a pull due to a combination of their Mastery: Giantkiller and the burstiness of spells like Fire Breath and Pyre (particularly when used with Dragonrage and Charged Blast). As a result, we’re reducing the threat these spells generate.
      • Animosity can no longer extend Dragonrage beyond 16 seconds.
      • Firestorm radius increased to 10 yards (was 8).
      • Firestorm’s tick rate now increases with Haste.
      • Imminent Destruction now also increases Disintegrate and Pyre damage by 10%, and lasts 12 seconds (was 10 seconds).
      • Honed Aggression now increases Azure Strike and Living Flame damage by 10% per point (was 5%).
      • Snapfire can now trigger from both Living Flame and Pyre.
      • The following talents have been removed:
        • Everburning Flame
        • Raging Inferno
    • Preservation
      • New Talent: Lifespark – Reversion healing has a chance to grant you instant cast Living Flame and increase its damage/healing by 50%.
      • New Talent: Titan’s Gift – Essence Burst increases the effectiveness of your next Essence ability by 25%.
      • Temporal Compression reduces the cast time of Empower spells by 10% per stack (was 5%).
      • Time of Need now triggers at 30% health (was 20%). Passive now displays in spellbook, and the cooldown can now be tracked on the passive.
      • Dream Flight healing increased by 100% outside of raid.
        • Developer’s note: We are making some changes to raid healing cooldowns in The War Within to increase their effectiveness in content with less than 20 players. Our goal is to make these spells feel powerful in all forms of content, particularly smaller dungeon, PvP, or raid groups. The healing of these cooldowns will remain equal when healing 20 injured allies as they previously did and only take into account injured allies as contributing to their splash cap. This will be a slight reduction in effectiveness when healing more than 20 players, but this tradeoff has seemed reasonable to us as the availability and strength goes up as group sizes increase. We’d also like to note that we are making an exception in the case of Dream Flight as we feel the healing increase outside of raid is a more appropriate tool for consistency as otherwise the falloff of its healing would make its effectiveness inconsistent in raid scenarios.
      • Mana cost of Emerald Blossom reduced by 15%.
      • Flow State can now trigger from Empower spells cast from Stasis.
      • Threads of Fate can no longer trigger from Empower spells cast from Stasis.
        • Developer’s note: There is inconsistency here, but it’s necessary to balance Threads of Fate between Augmentation and Preservation. Threads of Fate tooltip also indicates “casting an Empower spell” while Flow State does not use the keyword “casting.”
      • Reversion’s tooltip has been updated to include Golden Hour’s effect, if the talent is learned – Reverse an ally’s injuries, instantly healing them for 15% of damage taken in the last 5 seconds and an additional amount of healing over 12 seconds.
      • Life-Giver’s Flame is now 1-point (was 2).
      • Grace Period is now 1-point (was 2).
Zurück zur Übersicht

Verfügbare Völker für den Rufer

Der Rufer steht ausschließlich den Dracthyr als spielbares Volk zur Verfügung. Die Dracthyr sind jedoch neutral, sodass man diese Volks-Klassen-Kombination sowohl als Horde als auch als Allianz spielen kann.

Zurück zur Übersicht

Grundlagen / Anfänger-Guide

Beschreibung

Erfüllt von der Magie der Drachenschwärme verbinden die Dracthyr den Einfallsreichtum der Sterblichen mit der Macht der Drachen.

Spielmöglichkeit

Nahkämpfer oder Heiler

Rüstungsarten

Schwere Rüstung, Leder

Bewaffnung

Dolche, Faustwaffen, Äxte, Streitkolben, Schwerter und Stäbe

Reittiere

Die Dracthyr haben statt eines exklusiven Reittiers mehrere Möglichkeiten zu fliegen und zu gleiten.

Zurück zur Übersicht

Rufer-Spezialisierungen

Viele Spieler fragen sich, für welche Spezialisierung des Rufers sie sich entscheiden sollen. Jeder sollte sich für die Spielweise entscheiden, die ihm am meisten zusagt. Beim Rufer gibt es zwei verschiedene Spezialisierungen. Wir können ihn als DPS-Klasse im Nahkampf oder als Heiler einsetzen. Die besten Skillungen aller Spezialisierungen findet ihr in unseren Klassenguides.

Rufer Spezialisierungen

Verheerung Rufer Guide

Entfesselt innewohnende Kräfte in Form von chaotischen roten Flammen oder konzentrierter blauer Magie, um das Schlachtfeld zu verheeren.

Weiter zum Verheerung Rufer Guide.


Bewahrung Rufer Guide

Beschwört den Smaragdgrünen Traum und die bronzenen Sande der Zeit herauf, um neues Leben einzuhauchen und vor Schaden zu bewahren.

Weiter zum Bewahrung Rufer Guide.

Zurück zur Übersicht

Rufer-Talente

Da die Talente von der Spezialisierung abhängen, sind die Talentbäume jeweils unter den beiden Spezialisierungen Verheerungs-Rufer und Bewahrungs-Rufer zu finden. Dort stellen wir auch für jede Spezialisierung eine gängige Skillung vor. Einen Talentrechner bzw. Talentplaner gibt es bei den großen Datenbanken Wowhead und MMO Champion.

Talentwechsel

Ein Talentwechsel ist kostenlos, kann aber nur in sicheren Gebieten durchgeführt werden. Als sicher gilt ein Ort, an dem der Erholungsbonus aktiv wird. Wer außerhalb von sicheren Gebieten einen Talentwechsel durchführen möchte, benötigt eines dieser Inschriftenkunde-Leerbücher: Kodex des ausgeglichenen Gemüts, Foliant des ausgeglichenen Gemüts

Zurück zur Übersicht

Datenschutz / Impressum / Umweltschutz / Privatsphäre

© 2003-2025 - 4Fansites, Weiterverwendung von Inhalten oder Grafiken nur mit Erlaubnis.

World of Warcraft, The Burning Crusade, Wrath of The Lich King, Cataclysm, Mists of Pandaria, Warlords of Draenor, Legion, Battle for Azeroth, Shadowlands, Dragonflight, The War Within and Blizzard Entertainment are trademarks or registered trademarks of Blizzard Entertainment in the U.S. and/or other countries.