World of Warcraft
The War Within
Patch 11.0
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WoW: Klassenguides für den Magier in The War Within

Geschrieben von Telias am 24.07.2024 um 15:20

Allgemeines zum Klassenguide für den Magier

Dieser Magier-Guide ist für Anfänger und fortgeschrittene Spieler dieser WoW-Klasse gedacht. Zunächst listen wir in unserem Klassenguide für The War Within alle spielbaren Volks- und Klassenkombinationen auf. Im Anfänger-Guide sind grundlegende Infos wie Eigenschaften und die Spielweise des Magiers zu finden. Deutlich umfangreicher sind unsere Klassenguides für alle drei Spezialisierungen des Magiers. Dort gibt es Infos zu allen Talenten, Ehrentalenten und Set-Boni. Unsere Guides beinhalten gängige Skillungen für Level 80. Bei der Rotation erfahrt ihr, welche Fähigkeiten die höchste Priorität haben und wann sie eingesetzt werden. Zu guter Letzt gibt es noch Infos zur Werteverteilung und eine Übersicht der besten Items (BiS) mit Angabe zur Herkunft. Weitere Klassenguides zu World of Warcraft sind im Menü weiter oben verlinkt.

Magier

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Klassenänderungen in The War Within

In The War Within wurden sämtliche Klassen und Spezialisierungen angepasst. Das Highlight in dieser Erweiterung sind die Heldentalente. Bei jeder Spezialisierung können wir uns nun für einen von zwei neuen Heldentalentbäumen entscheiden. Nachfolgend sind alle Klassenänderungen dieser Klasse im Überblick.

  • Mage
    • Many talents have moved locations or have had their pathing updated.
    • New Talent: Barrier Diffusion – Whenever one of your Barriers is removed, reduce its cooldown by 4 seconds. Located in Dragon’s Breath previous location.
    • New Talent: Inspired Intellect – Arcane Intellect grants you an additional 3% Intellect. Choice node with Time Anomaly.
    • Time Anomaly has been updated – Now grants Brain Freeze instead of Fingers of Frost for Frost Mages.
    • Supernova added to Mage class tree and now has a 45 second cooldown (was 25 seconds).
    • Mass Polymorph now polymorphs targets for 15 seconds (was 60 seconds).
    • Mass Slow has been removed.
    • Arcane
      • New Talent: Energized Familiar – During Arcane Surge, your Arcane Familiar fires 4 bolts instead of 1. Damage from your Arcane Familiar has a small chance to grant you up to 2% of your maximum mana.
      • New Talent: Eureka – When a spell consumes Clearcasting, its damage is increased by 25%.
      • New Talent: Wizened Wit – The cast time of Arcane Blast is reduced by 5%.
      • New Talent: Time Loop – When you apply a stack of Arcane Debilitation, you have a 10% chance to apply another stack of Arcane Debilitation. This effect can trigger off of itself.
      • New Talent: Arcane Debilitation – Damaging a target with Arcane Missiles increases the damage they take from Arcane Missiles, Arcane Barrage, and Arcane Blast by 1.0%.
      • New Talent: Aether Attunement – Consuming Clearcasting has a 15% chance to grant you Aether Attunement, causing your next Arcane Missiles to deal 150% increased damage to your primary target and fires at up to 4 nearby enemies dealing 100% increased damage.
      • New Talent: Leysight – Nether Precision damage bonus increased to 30%.
      • New Talent: Leydrinker – Consuming Nether Precision has a 10% chance to make your next Arcane Blast or Arcane Barrage echo, repeating its damage at 25% effectiveness to the primary target and up to four nearby enemies.
      • New Talent: Improved Touch of the Magi – Your Touch of the Magi now accumulates 25% of the damage you deal.
      • New Talent: Magi’s Spark – Your Touch of the Magi now also conjures a spark, increasing the damage your target receives from your next Arcane Barrage, Arcane Blast, and Arcane Missiles by 25%. Upon receiving damage from all three spells, the spark explodes, dealing Arcane damage to all nearby enemies.
      • New Talent: Nether Munitions – When Magi’s Spark or Improved Touch of the Magi detonates, it increases the damage all affected targets take from you by 6% for 12 seconds.
      • New Talent: Surging Urge – Arcane Surge damage increased by 5% per Arcane Charge.
      • Arcane Missiles has been redesigned – Can now only be cast when you have Clearcasting. The wording of talents that are associated with Arcane Missiles have been updated to reflect this change.
      • Nether Precision has been redesigned – Consuming Clearcasting increases the damage of your next 2 Arcane Blasts by 20% or your next 2 Arcane Barrages by 20%.
      • Arcane Familiar has been redesigned – Casting Arcane Intelligence also summons you a Familiar that attacks your enemies and increases your maximum mana by 10% for 1 hour. Now passive.
      • Illuminated Thoughts has been redesigned – Clearcasting has a 5% increased chance to trigger and spells that consume Clearcasting deal 5% more damage.
      • Concentration has been redesigned – Casting Arcane Blast has a small chance to make your next cast of Arcane Blast free.
      • Spark of the Magi has been redesigned – Now makes your next Arcane Blast, Arcane Barrage, and Arcane Missiles echo for 25% extra damage (was increase the damage dealt by these spells).
        • Developer’s note: This updated behavior will allow you to properly benefit from the Spark of the Magi damage bonus on an Arcane Barrage you fired before Touch of the Magi is applied.
      • Improved Prismatic Barrier is now baseline.
      • Cracking Energy and Improved Arcane Missiles are now a 1-point talent.
      • Clearcasting’s chance to trigger is no longer tied to mana spent, and now has a 10% chance of triggering when casting any damaging spell.
      • You can no longer trigger Clearcasting by casting damaging spells while out of combat.
      • Evocation now grants one stack of Clearcasting.
      • Mastery: Savant now properly increases the damage dealt by Arcane Surge.
      • Siphon Storm duration has been reduced to 20 seconds (was 30 seconds).
      • Arcing Cleave and Charged Orb have swapped locations.
      • Arcane Surge is now guaranteed to generate Clearcasting.
        • Developer’s note: Arcane Surge was a reliable source of Clearcasting that Arcane Mages lost with the removal of mana-based Clearcasting procs. We’re making Arcane Surge proc Clearcasting baseline to ensure you’re rolling into your burns with some more Clearcasting availability.
      • Arcane Blast now has a 5% increased chance to generate Clearcasting.
        • Developer’s note: Clearcasting availability has marginally decreased in pure single target scenarios. We’re buffing up Arcane Blast’s chance to proc Clearcasting to compensate.
      • The following talents have been removed:
        • Foresight
        • Nether Tempest
        • Reverberate
        • Mana Gem
        • Radiant Spark
        • Harmonic Echo
        • Cascading Power
        • Supernova
        • Rule of Threes
    • Fire
      • New Talent: Lit Fuse – Consuming Hot Streak has a 10% chance to grant Lit Fuse. Lit Fuse makes your next Fire Blast apply Living Bomb to up to three targets. Living Bomb explodes after 2 seconds, dealing damage to the target and up to 5 nearby enemies. Up to 5 enemies hit by this explosion gain Living Bomb, but this effect cannot spread further.
      • New Talent: Explosive Ingenuity – Your chance of gaining Lit Fuse when consuming Hot Streak is increased to 20%. Living Bomb damage increased by 50%.
      • New Talent: Down in Flames – Scorch deals 300% damage to targets below 30% health.
      • New Talent: Quickflame – Flamestrike damage increased by 20%.
      • New Talent: Focused Fury – Living Bomb deals more damage the fewer targets it hits, up to 300% at 1 target.
      • New Talent: Mark of the Fire Lord – Flamestrike and Living Bomb apply Mastery: Ignite at 100% increased effectiveness.
      • New Talent: Spontaneous Combustion – Casting Combustion refreshes up to 3 charges of Fire Blast and up to 3 charges of Phoenix Flames.
      • New Talent: Fire’s Ire – When you’re not under the effect of Combustion, your critical strike chance is increased by 2.5%. When you’re under the effects of Combustion, your critical strike damage is increased by 2.5%. 2-point talent.
      • New Talent: Explosivo – Casting Combustion grants Lit Fuse. Your chance of gaining Lit Fuse is increased to 40% while under the effects of Combustion.
      • New Talent: Blast Zone – Lit Fuse can now apply Living Bomb to up to five targets. Living Bombs can now spread to eight enemies.
      • New Talent: Ashen Feather – If Phoenix Flames hits only one target, it deals 50% increased damage and applies Ignite at 100% effectiveness.
      • New Talent: Majesty of the Phoenix – When Phoenix Flames damages 3 or more targets, your next 2 Flamestrikes have their cast time reduced by 1.5 seconds and their damage is increased by 20%.
      • New Talent: Molten Fury – Damage dealt to targets below 35% health is increased by 8%.
      • New Talent: Heat Shimmer – Damage from Ignite has a 5% chance to make your next Scorch instant cast and deal damage as though your target was below 30% health.
      • New Talent: Sparking Cinders – Living Bomb explosions have a 15% chance to increase the damage of your next Flamestrike or Pyroblast.
      • Fervent Flickering has been redesigned – Now reduces the cooldown of Fire Blast by 2 seconds.
      • Controlled Destruction has been redesigned – Damaging a target with Pyroblast increases the damage it receives from Ignite by 0.5%. This effect stacks up to 50 times.
      • Improved Scorch has been redesigned – Casting Scorch on targets below 30% health increases the damage the target takes from you by 5% for 12 seconds. This effect stacks up to 2 times.
      • Flame Accelerant has been redesigned – Every 12 seconds, your next Fireball, Flamestrike, or Pyroblast has a 40% reduced cast time.
      • Unleashed Inferno has been redesigned – While Combustion is active your Fireball, Pyroblast, Fire Blast, Scorch, and Phoenix Flames deal 50% increased damage and reduce the cooldown of Combustion by 1.25 seconds. While Combustion is active, Flamestrike deals 25% increased damage and reduces the cooldown of Combustion by 0.25 seconds for each critical strike, up to 1.25 seconds.
      • Convection has been redesigned – When a Living Bomb expires, if it did not spread to another target, it refreshes its duration. A Living Bomb can only benefit from this effect once.
      • Pyromaniac has been redesigned – Casting Pyroblast or Flamestrike while Hot Streak is active has an 8% chance to repeat the spell cast at 100% effectiveness, but the copied spell cannot contribute to Hot Streak. This effect counts as consuming Hot Streak.
      • Phoenix Reborn has been redesigned – When your direct damage spells hit an enemy 25 times the damage of your next 2 Phoenix Flames is increased by 200% and they refund a charge on use.
      • From the Ashes has been redesigned – Phoenix Flames damage increased by 15% and your direct-damage spells reduce the cooldown of Phoenix Flames by 1 second.
      • Deep Impact has been redesigned – Meteor now turns one target hit into a Living Bomb. Additionally, its cooldown is reduced by 15 seconds.
      • Fuel the Fire is now baseline.
      • Searing Touch’s critical strike threshold functionality is now baseline to Scorch.
      • Improved Scorch’s movement speed increase is now baseline to Scorch.
      • Sun King’s Blessing now grants Sun King’s Fury after consuming 10 Hot Streaks.
      • Flame On no longer reduces the cooldown of Fire Blast.
      • Living Bomb applications are slightly desynced to minimize overlapping.
      • Living Bomb damage increased by 100%. Damage not increased in PvP combat.
      • Kindling now benefits from Flamestrike – Flamestrike critical strikes reduce the remaining cooldown of Combustion by 0.2 seconds for each critical strike, up to 1 second.
      • Unleashed Inferno’s non-Flamestrike damage bonus increased to 60%. Flamestrike damage bonus increased to 35%.
      • Fevered Incantation now grants 1% increased critical strike damage per point (was 2%).
      • Call of the Sun King no longer grants 15% increased Phoenix Flames damage and instead makes Phoenix Flames always critically strike.
      • Alexstrasza’s Fury no longer makes Phoenix Flames always critically strike.
      • Hyperthermia now has an activation overlay.
      • The following talents are now 1 point:
        • Critical Mass
        • Wildfire
        • Flame On
      • Fevered Incantation is now 2 points.
      • The following talents have been removed:
        • Incendiary Eruptions
        • Firemind
        • Tempered Flames
        • Conflagration
        • Searing Touch
        • Surging Blaze
        • Focused Fury
          • Developer’s note: Convection and Focused Fury were intended to be flex talents to help you get a bit more single target damage while in an AOE build. However, the combination of these two talents were making Living Bomb so powerful in single target that it was overshadowing spells like Pyroblast. We don’t have a problem with Living Bomb being present in single target builds, but it shouldn’t be one of your highest damage contributors. Given the design of Focused Fury, it stands very opposed to this principle, and thus we opted to remove it.
    • Frost
      • New Talent: Death’s Chill – While Icy Veins is active, damaging an enemy with Frostbolt increases spell damage by 1%.
      • Fractured Frost has been redesigned – While Icy Veins is active, your Frostbolts hit up to 2 additional targets. Now a 1-point talent.
      • Ice Barrier’s absorb increased to 24% of maximum health (was 22%).
      • Hailstones is now a 1-point talent.
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Verfügbare Völker für den Magier

Bei diesen Völkern steht der Magier in The War Within als spielbare Klasse zur Wahl.

Icon Volk Fraktion Verfügbar
Mechagnome Mechagnome Allianz
Kul Tiraner Kul Tiraner Allianz
Dunkeleisenzwerge Dunkeleisenzwerge Allianz
Leerenelfen Leerenelfen Allianz
Lichtgeschmiedete Draenei Lichtgeschmiedete Draenei Allianz
Draenei Draenei Allianz
Gnome Gnome Allianz
Menschen Menschen Allianz
Nachtelfen Nachtelfen Allianz
Pandaren Pandaren Allianz
Worgen Worgen Allianz
Zwerge Zwerge Allianz
Vulpera Vulpera Horde
Orcs der Mag'har Orcs der Mag'har Horde
Hochbergtauren Hochbergtauren Horde
Nachtgeborenen Nachtgeborenen Horde
Zandalaritrolle Zandalaritrolle Horde
Blutelfen Blutelfen Horde
Goblins Goblins Horde
Orcs Orcs Horde
Pandaren Pandaren Horde
Tauren Tauren Horde
Trolle Trolle Horde
Untote Untote Horde
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Grundlagen / Anfänger-Guide

Nachfolgend gibt es Grundlagenwissen zu dieser Klasse. Detaillierte Anfängerguides, bei denen wir auch mehr auf die Fähigkeiten eingehen, sind in unseren Klassenguides zu den einzelnen Spezialisierungen zu finden.

Magier

Anzeige


AnzeigeDer Magier verfügt über zwei Anzeigebalken, die Gesundheit und Mana darstellen. Diese Balken solltet ihr immer im Auge behalten. Die Gesundheitsanzeige (grüner Balken) zeigt euch stets, wie weit ihr noch vom "Tod" entfernt seid. Die Manaanzeige (blauer Balken) zeigt euch, wie viel Mana ihr für eure Zauber übrig habt.

Spielmöglichkeit

Fernkampf

Rüstungsarten


Stoff

Magier

Flächenschaden

Magier verfügen über mächtige Fähigkeiten, mit denen sie ganze Gegnergruppen in Schach halten.

Kontrolle

Magier besitzen die Möglichkeit, ihre Gegner für kurze Zeit in Tiere zu verwandeln. Solange diese keinen Schaden erleiden, sind sie für eine bestimmte Zeit lang handlungsunfähig. Folgende Verwandlungen sind möglich: Schaf, Eisbärjunges, Stachelschwein, Hase, Schildkröte, Pinguin, Affe, Truthahn, Schwein, Katze, Pfau.

Teleportation & Portale


Als einzige Klasse in World of Warcraft ist es dem Magier möglich, Portale für sich und seine Gruppenmitglieder zu erschaffen und somit eine rasche Fortbewegung zu gewährleisten. Der Magier kann je nach Fraktionszugehörigkeit und Stufe Portale zu folgenden Städten eröffnen: Darnassus, Donnerfels, Eisenschmiede, Exodar, Orgrimmar, Silbermond, Sturmwind, Theramore, Unterstadt, Steinard, Shattrath, Dalaran, Tol Barad, Tal der Ewigen Blüten, Kriegsspeer, Sturmschild und Dalaran.

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Magier-Spezialisierungen

Viele Spieler fragen sich, für welche Spezialisierung des Magiers sie sich entscheiden sollen. Jeder sollte sich für die Spielweise entscheiden, die ihm am meisten zusagt. Beim Magier gibt es drei verschiedene Spezialisierungen. Bei allen drei Spezialisierungen teilt er im Fernkampf Schaden (DPS) aus. Der Unterschied liegt darin, wie er kämpft. Die besten Skillungen aller Spezialisierungen findet ihr in unseren Klassenguides.

Arkan-Magier

Der Arkan-Magier kann enormen Schaden austeilen, vorausgesetzt, er hat genügend Mana. Er hat verschiedene Möglichkeiten, seine Mana-Regeneration und den Mana-Pool zu erhöhen, doch irgendwann geht ihm immer das Mana aus. Verantwortlich dafür sind Arkane Aufladungen. Sie sind Fluch und Segen gleichzeitig. Jede Arkane Aufladung erhöht den Schaden des Arkan-Magiers um einen hohen Prozentwert. Die Mana-Kosten steigen allerdings um einen noch höheren Prozentwert. Beim Arkan-Magier geht es also darum, einen Mittelweg zwischen niedrigen Manakosten und hohem Schaden zu finden.

Weiter zum Arkan-Magier Guide für The War Within.

Arkan-Magier

Frost-Magier

Der Frost-Magier erhält Aufladungen für drei verschiedene passive Fähigkeiten. Er muss sich darum kümmern, so viele Aufladungen wie möglich zu bekommen und diese dann auch einzusetzen. Da es teilweise vom Zufall abhängt, welche Aufladung er bekommt, muss der Frost-Magier entsprechend reagieren. Zur Hilfe kommt ihm der Wasserelementar mit weiteren Fähigkeiten, die ebenfalls beim Aufbau von Aufladungen helfen.

Weiter zum Frost-Magier Guide für The War Within.

Frost-Magier

Feuermagier

Beim Feuer-Magier dreht sich alles um die passive Fähigkeit Kampfeshitze. Mit diesem Bonus werden die beiden Fähigkeiten mit dem höchsten Schaden und der längsten Zauberzeit zu Sofortzaubern. Dafür benötigt der Feuer-Magier zwei kritische Treffer hintereinander. Glücklicherweise hat der Feuer-Magier Fähigkeiten, die garantiert kritisch treffen, sodass er den Bonus gezielt aktivieren kann.

Weiter zum Feuermagier Guide für The War Within.

Feuermagier

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Magier-Talente

Viele Magier-Talente wurden in The War Within angepasst und ein neuer Talentbaum mit Heldentalenten wurde hinzugefügt. Da es keinen einheitlichen Talentbaum gibt, haben wir bei jedem Klassenguide einen eigenen Talentbaum erstellt. Dort stellen wir auch für jede Spezialisierung eine gängige Skillung vor. Einen Talentrechner bzw. Talentplaner gibt es bei den großen Datenbanken Wowhead und MMO Champion.

Talentwechsel

Ein Talentwechsel ist kostenlos, kann aber nur in sicheren Gebieten durchgeführt werden. Als sicher gilt ein Ort, an dem der Erholungsbonus aktiv wird. Wer außerhalb von sicheren Gebieten einen Talentwechsel durchführen möchte, benötigt eines dieser Inschriftenkunde-Leerbücher: Kodex des ausgeglichenen Gemüts, Foliant des ausgeglichenen Gemüts

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Magier-Addons

Folgende Addons für The War Within empfehlen wir für den Magier.

Leatrix Latency Fix
Um gut spielen zu können, benötigt man einen vernünftigen Ping. Dafür solltet ihr Leatrix Latency Fix verwenden.
Deadly Bossmodes
Informiert euch mit Deadly Bossmodes in Instanzen sowie Raids, welche Fähigkeiten die Gegner einsetzen und worauf ihr achten müsst.
Recount & Skada Damage Meter
Recount bzw. Skada listen euch Schaden, Heilung, Tode usw. auf. Diese Addons funktionieren auch außerhalb eines Raids und können euch gute Informationen, z.B. während des Questens, liefern.
WeakAuras 2
Ein Pflichtaddon für alle Raider in World of Warcraft. Durch WeakAuras 2 ist es möglich, bestimmte Boss-Fähigkeiten oder Trinket-Proccs anzeigen zu lassen.
Combustionhelper
Combustionhelper ist für jeden Feuermagier unverzichtbar. Es erleichtert den Umgang mit Combustion und zeigt relevante DoTs am Ziel an.
Mage Nuggets
Mage Nuggets verbessert die Übersicht und ermöglicht eine individuelle Anpassung. Einfach nach der Installation im Spiel "/magenuggets" im Chat eingeben.
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Magier-Macros

Makro Code
Fokus Target
Nehmt euch ein Ziel oder einen Spieler in den Fokus, vorzugsweise den Tank.
/Fokus
Use Macro
Nutzt zuerst euer Trinket und anschließend einen Zauber, den ihr verstärken möchtet.
/use <name oder slot>
/cast Spellname
Say Macro
Durch ein Say-Makro könnt ihr eurer Gruppe mitteilen, wann ihr einen Mana-CD wie Zeitkrümmung benutzt.
/raid Zeitkrümmung
Maximale Distanz
Ein sehr wichtiges Makro, das jeder Spieler verwenden sollte, um den Abstand der Kamera zu erhöhen und somit einen besseren Spielüberblick zu bekommen.
/console cameradistancemaxfactor 40
Pet Attack
Ersetzt dieses Makro durch euren Frostbolt. Euer Wasserelementar wird so automatisch immer euer Fokustziel angreifen (bzw. das Ziel, auf das ihr Frostbolt castet).
/cast frostbolt
/petattack
Fast Iceblock
Schneller Eisblock: Unterbricht euren aktuellen Zauber und wirkt Eisblock, wenn aktiviert. Erneutes Drücken eures Makros beendet den Eisblock-Effekt.
/stopcasting
/cast iceblock
/cancelaura iceblock
Use Makro
Nutzt zuerst euer Zaubergeschwindigkeitstrinket und anschließend Combustion, um mehr Schaden zu verursachen (mehr Zaubergeschwindigkeit generiert mehr Schaden-über-Zeit-"Ticks").
/use (name oder slot)
/cast Combustion
Counterspell
Wirkt Counterspell auf euer Fokustziel.
/cast [@focus,exists][@target] Counterspell
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Datenschutz / Impressum / Umweltschutz / Privatsphäre

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