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Patch 10.2.6

Bluepost zum Kriegsmodus (Open-World-PvP) in Battle for Azeroth

Geschrieben von Tiggi am 01.05.2018 um 20:15

Auf der BlizzCon 2017 wurde von Blizzard bereits angekündigt, dass es Neuheiten für den PvP-Modus in Battle for Azeroth geben solle. Im offiziellen Forum gab es von Game Designer Phalanx nun weitere Einblicke in den Kriegsmodus, der in Kürze auf den Betaservern aktiviert werden soll. Er sprach darüber, dass Ehrentalente überall in der offenen Welt aktiv sein sollen, sobald ihr den Kriegsmodus für euren Charakter aktiviert. Nicht so wie in WoW: Legion, wo der PvP-Modus nur aktiviert wurde, wenn ihr euch tatsächlich im Kampf befunden habt.

PvP in Battle for Azeroth

Des Weiteren sprach er über das Skalierung eurer Ausrüstung im PvP. So soll die Ausrüstung schon eine große Rolle spielen und ihr sollt merken, wenn ihr höhere Gegenstände als euer Kontrahent tragt. Zu den Ehrenpunkten im World-PvP und den Kopfgelder äußerste sich der Entwickler auch. Es sollen noch ein bis zwei Inhalte zum Kriegsmodus zu einem späteren Zeitpunkt vorgestellt werden. Eventuell meint er damit zum Beispiel das Kopfgeld-Szenario „Rache ist Blutwurst!“? Weitere Details zu diesem und dem PvP-Modus allgemein findet ihr in unserer Übersicht zum PvP-System in Battle for Azeroth.

Warmode and the future of wPvP: Incentives

We hope to have War Mode up very soon for everyone to try out. Until then, I’ll outline a few details:

Honor Talents enabled
As mentioned by Ion and others, Honor Talents are on permanently while War Mode is enabled in the outdoor world. This was the case in Legion as well, but they would only enable when you got into “PvP combat” causing them to enable and disable while playing which ended up feeling a bit “janky.” Players may also find some added benefit with Honor Talents against normal PvE creatures as well, which is designed to be part of a “package of bonuses” to offset the inherit lost efficiency of World PvP.

Gear scaling
In order to create a fair fights and good gameplay, our goal is to limit the extremes in power between players in War Mode that come from gear and level. We want you to have an advantage if your gear is better, but within reason. The experience should be something similar to Unrated Battlegrounds in Legion (but without the stat templates). Keep in mind this is scaling only in PvP combat, so your power against creatures in the world will remain the same as it would be with War Mode disabled.

Conquest and World PvP
In Battle for Azeroth you’ll earn conquest for doing PvP activities similar to how it was gained in the past: Rated Arena and Rated Battlegrounds as well as some light conquest from Unrated Battlegrounds. But what’s new is earning conquest from doing World PvP activities. This gives you an additional source when filling up that “conquest bar” for your weekly conquest item.

Bounty Hunting
How do you earn conquest in World PvP? One source is from killing other players, of course. But the more of the opposing faction you slay, the higher chance they will put a bounty on your head. When a bounty is put on you, it will be announced to all opposing players in the zone and you will appear on the main map for a reward. Good luck!

And more...
While we have one or two other content features in War Mode we’ll share later on, one of our goals is to keep it minimal. As you point out Ion saying, we want to create a foundation first which we can hopefully build upon (with your feedback!) in the future.

Quelle: Blizzard 


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